Er zijn een heleboel verschillende email marketing tools op de markt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Enormail of Active Campaign. Het zijn er zoveel dat je waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer ziet. Iedereen heeft zijn voorkeur in deze programma’s. Wat werkt voor jou is belangrijk, maar er zijn wel een aantal opties die voor iedereen belangrijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan het kunnen maken van een aanmeldformulier en het instellen van mails die automatisch worden verstuurd. Mails die kunnen worden geanalyseerd zorgt ervoor dat je nog effectiever bezig kunt zijn met email marketing. We hebben drie tips voor je verzameld.
Mogelijkheid tot het maken van een aanmeldformulier
Eén van de dingen waar je op moet letten als je op zoek gaat naar nieuwe email marketing software is dat je de mogelijkheid moet hebben om aanmeldformulieren te kunnen creëren. Het is een eenvoudige, maar ook effectieve manier om nieuwe e-mailadressen te verzamelen. Let er ook op dat meerdere velden mogelijk is. Zo kun je niet alleen om het e-mailadres vragen, maar ook iemand zijn naam. Zo kun je het een stuk persoonlijker maken. Verder moet het natuurlijk een optie zijn om het aanmeldformulier te kunnen embedden.
Tip: Ben je een affiliate? Dan kun je email marketing software via PayPro promoten!
Het instellen van automatische mails
Een andere optie die je echt moet hebben is het instellen van automatische mails. Dit scheelt niet alleen een heleboel werk maar kan uiteindelijk ook leiden tot een hogere omzet. Zo is een automatische mail bijvoorbeeld makkelijk op het moment dat iemand een gratis e-book op je website download. Je kunt de bezoeker dan bedanken voor zijn interesse en kun je eventueel aanraden om andere e-books te kopen als de gratis variant uitgelezen is. Zo trigger je iemand om een aankoop te doen. Natuurlijk zijn er nog vele andere mogelijkheden met mails die automatisch worden verstuurd.
Verstuurde mails analyseren
Wat ook belangrijk is, is dat je de mails die je hebt verstuurd kunt analyseren. Zo kun je er achter komen wat wel en wat niet werkt. Hoeveel mensen hebben bijvoorbeeld daadwerkelijk de e-mail die je hebt gestuurd geopend? Is dat percentage laag? Dan kun je vervolgens gaan kijken waar de oorzaak ligt. Misschien heb je de titel wel niet interessant genoeg gemaakt. Ook is het handig als je kunt bekijken op welk tijdstip de mails worden gelezen en of er geklikt wordt op een link die je in de mail hebt gezet. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat je volgende mails nog effectiever worden.
Heb jij hulp nodig bij het installeren van de software of bij het gebruik ervan? Lees op onze website dan reviews over online marketing bureaus.