Gedetailleerde, constructieve en beleefde feedback in recensies is waardevolle input voor onze online beoordelingsgemeenschap bij Inforeview. In deze blog leggen wij uit hoe je een krachtige klantreview schrijft.
Geef nuttige, constructieve feedback
Een goede recensie bevat voldoende details om anderen een idee te geven van wat er is gebeurd. Leg uit welke factoren hebben bijgedragen aan jouw positieve, negatieve of juist zo-zo-ervaring. Je kan ook jouw mening geven over wat het bedrijf goed doet en hoe het kan worden verbeterd. Maar houd het vriendelijk en beleefd!
Praat over een reeks elementen
Verhoog de relevantie van jouw beoordeling door jouw algehele ervaring aan te pakken, inclusief het niveau van klantenservice dat je hebt ontvangen. Vertel mensen hoe behulpzaam het bedrijf was! Door slechts op één element te focussen, zoals productkwaliteit of leveringsopties, krijgen lezers beperkt inzicht en zijn ze slechts van geringe waarde voor andere klanten.
Wees gedetailleerd, specifiek en eerlijk
Er is geen regel om alleen een handvol woorden in een recensie te schrijven, maar hoe specifieker je kan zijn, hoe groter de kans dat de recensie nuttig is. We raden aan om vanuit jouw eigen individuele perspectief te schrijven, het eerlijk te houden en vast te houden aan de feiten. Help lezers in jouw schoenen te staan.
Laat links en persoonlijke informatie weg
Recensies op Inforeview mogen geen informatie bevatten die mensen identificeert, zoals namen, telefoonnummers of adressen. We staan ook niet toe dat recensenten hun recensie gebruiken om andere bedrijven te promoten.
Houd het beleefd en vriendelijk
Als u een recensie online publiceert, is deze openbaar. Als je een negatieve ervaring hebt gehad, in plaats van met een boze vinger te wijzen, is een meer geloofwaardige aanpak het aannemen van een kalme, sobere toon. Leg eenvoudig uit wat er is gebeurd en laat het aan de lezers van jouw recensie over om hun eigen conclusies te trekken. Dit kan ook betekenen dat het bedrijf in kwestie eerder met jou in gesprek wil gaan om het probleem aan te pakken.
Met deze tips schrijf je zelf overtuigende reviews.