De klant is koning. Dat geldt voor de bakker om de hoek, maar ook voor een online casino. Het visitekaartje bij uitstek is bij die laatste de klantenservice. Hoe goed is die bereikbaar, hoe deskundig word je te woord gestaan? En nog vier andere zaken die maken dat een online casino een goede klantenservice heeft.
Hét beste online casino bestaat niet. Dat is namelijk heel erg afhankelijk van wat voor spellen jij graag speelt en wat voor belang je hecht aan het krijgen van bepaalde bonussen, bijvoorbeeld. Maar dat het online casino waar je een kansje wilt gaan wagen, een goede klantenservice moet hebben, is wel een gegeven. Ook die speelt immers een grote rol bij het hebben van een positieve spelervaring. Plus de nodige transparantie bij de gang van zaken, dus of alles wel veilig en volgens de regels gebeurt, is ook een helpende factor. Hieronder sommen we een rijtje op van dingen waar je op moet letten als het op de klantenservice van een online casino aankomt.
Responsiviteit
Hoe snel wordt er gereageerd op vragen en problemen van spelers? Een snelle respons is hier essentieel, omdat je soms als speler snel of zelfs direct een antwoord nodig hebt. Test daarom, voordat je al te hoog gaat inzetten, altijd de reactietijd van het betreffende casino via de live chat, e-mail of zelfs telefoon. Zo krijg je een idee van hoe snel het casino reageert op klantvragen en bij eventuele problemen.
Beschikbaarheid
Wat heb je aan een klantenservice als die niet goed, of de helft van de tijd niet, te bereiken is? Sterker nog: een goede klantenservice van een online casino is áltijd, 24/7, bereikbaar. Spelers houden zich nu eenmaal niet aan kantoortijden en moeten dus te allen tijde ondersteuning kunnen krijgen, of dit nu midden in de nacht is of overdag. Of het nu een probleem bij het inloggen op je account betreft of een verzoek om een (tijdelijk) slot op je account te zetten ter zelfbescherming: het online casino moet hiervoor bereikbaar zijn.
Vriendelijkheid en professionaliteit: We zeiden het al: de klant is koning. Dus naast dat het klantenservicepersoneel efficiënt moet zijn, moet het ook vriendelijk en professioneel zijn. Spelers moeten zich gehoord en gezien voelen, zelfs als ze problemen ondervinden.
Heldere communicatie
Een goede klantenservice communiceert in duidelijke, voor iedereen goed begrijpelijke taal. Of het nu het oplossen van een technisch probleem betreft, het uitleggen van de bonusvoorwaarden of het verstrekken van algemene informatie. Belangrijk is dat verwarring en frustratie bij spelers wordt voorkomen.
Proactieve ondersteuning
Een goede klantenservice van een online casino reageert niet alleen op vragen en verzoeken van spelers, maar neemt ook een proactieve rol aan als het aankomt op het informeren van spelers. Bijvoorbeeld over het delen van tips voor een soepelere spelervaring, het verstrekken van relevante informatie over lopende promoties, of het aan de bel trekken bij onverantwoord speelgedrag.
Lees online reviews: Om een goed idee te krijgen van hoe andere spelers de klantenservice van een online casino ervaren, kun je online reviews van andere spelers lezen. Op basis van positieve en vooral negatieve reviews kun je je zo een goed beeld vormen.